Bränt Bröd© nytt Recept av mig :D

JA nu är jag ensam hemma och tänkte testa något nytt.. efter jag smakade det dansade mina smaklökar! rekomenderar det till ala som verkligen ÄLSKAR sött!!! Namnet "bränt bröd" kommer från att brödet er ut som att vara Bränt! Nu ska jag säga Receptet!

du behöver

1 Råstare
1 mikro
x vit bröd (du får välja hur många du vill ha)
Smör
1 matsked kanel
1 matsked socker



gör såhär

lägg önskade bröd i råstaren tills de (bröden) blir gyllen bruna
medans du väntar på brödet, ta ut smöret och var redo
nu måste du vara snabb, ha klart en platt tallrik medans sy väntar
När brödet blir klart ta snabbt de på tallriken bre med Smör över hela brödet! gör det snabbt så att smöret smälter. efter det kan du ta det lite lungt. ta en liten skål och häll i Sockret och kanelen. blanda lite så allt blir brunt. om det behöver lägg mer. Strö över allt (allt ska täckas) om det blir mycket över kan du bara slänga det. Värm brödet i en mikro i ca 30 Sekunder. Sedan är det klart! Mjukt och gott bröd!


RESULTAT:


Hoppas det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0